طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه 2 سپتامبر, 2020 | کد خبر : 12146 | نویسنده : eghlimghalam
  •   

      اقلیم قلم – همپایی خدمات با نیازها وپاسخگویی سریع وآسان از جمله ابتکاراتی است که نظام بیمه سلامت در ایجاد سامانه هوشمند۱۶۶۶ برای دریافت فوری تقاضای خدمت بیماران بکارگرفته است. به گفته دکترغلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد،استقبال مردم دراستفاده از این سامانه برای دسترسی سریع به اطلاعات وازطرفی آگاهی از راهکارهای درمانی […]

     

    اقلیم قلم – همپایی خدمات با نیازها وپاسخگویی سریع وآسان از جمله ابتکاراتی است که نظام بیمه سلامت در ایجاد سامانه هوشمند۱۶۶۶ برای دریافت فوری تقاضای خدمت بیماران بکارگرفته است.

    به گفته دکترغلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد،استقبال مردم دراستفاده از این سامانه برای دسترسی سریع به اطلاعات وازطرفی آگاهی از راهکارهای درمانی از ویژگی های ارزشمند این طرح بود که بعنوان پیش خوان خدمات بیمه سلامت از جایگاه ارزشمندی برخورداراست، هرچند که سطح فرهنگ ونوع نگاه بیمه شدگان می تواند در جایگاه این سامانه اثرگذارباشد.

    سامانه ۱۶۶۶به یاری بیماران کرونایی آمد

    با شیوع بیماری کرونا واحساس مسئولیت بیشتر مردم نسبت به مقوله سلامت واهمیت مبارزه وپیشگیری ازابتلای به این بیماری سامانه #۱۶۶۶* مرکز مطمئن ودردسترسی برای بیماران وآحاد مردم مورد توجه ویژه قرار گرفت. رودی بیش از،۱۵هزارتماس با این سامانه اهمیت آن در نیازمردم به مشاوره خدمات درمانی بیمه سلامت رانشان می دهد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: اضافه نمودن ۱۳۰ خط جدید به سامانه پاسخگوی ۱۶۶۶ در ابتدای شیوه بیماری کرونا در کشور و به کار گیری ۳۰ پرستار متخصص و ۱۰ پزشک عمومی در ۳ شیفت (طی یک ماه ۴۰۰ هزار تماس داشتیم به عبارتی با راه اندازی این سامانه از مراجعه بیشتر این افراد به مراکز درمانی و مواجه آنها با محیط آلوده به ویروس تا حد زیادی جلوگیری نموده‌ایم)

    طاهر موهبتیfh fdhk hd سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به طور ویژه باخطوط تلفن اختصاصی پاسخگوی سوالات مردم و مشاوره در مورد ویروس کرونا است.

    افزود: مردم می‌توانند از سراسر کشور با این سامانه تماس بگیرند، بیش از ۳۰ پرستار آموزش دیده و ۱۰ پزشک متخصص پشت خطوط تلفن پاسخگوی سؤالات هستند.
    وی گفت: این سامانه بصورت ۲۴ ساعته فعال است و در سه نوبت از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶، از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۲ و همچنین از ساعت ۲۲ تا ۸ صبح آمادگی لازم برای ارائه توصیه‌ها و راهنمایی‌ها در خصوص ویروس کرونا را دارد.

     

    بیمه‌شدگان سلامت درخواست خود را در سامانه ۱۶۶۶ ثبت کنند.

    مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، گفت: بیمه شدگان با شماره‌گیری “ستاره ۱۶۶۶ مربع” درخواست خود را ثبت و از اعتبار دفترچه بیمه و دیگرخدمات خود مطلع شوند.

     

    دکتر کاظمی افزود: این سامانه یکپارچه درگاه خوبی برای پاسخگویی مسئولان بیمه سلامنت در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و فرصت ارتباط دوسویه با بیماران را فراهم کرده است.

    وی با اشاره به اینکه بیشتر مسائل توسط اپراتور مسوول در تهران حل و فصل می‌شود، اضافه کرد: اگر مساله حل نشد، در این صورت تلفن به کارشناس استانی متصل می‌شود.

    مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: این سامانه در خصوص ثبت و پیگیری کاربران طراحی و پیاده‌سازی شده است که از این طریق کاربران تمامی درخواست‌های خود را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کنند و کارشناسان نیز در اسرع وقت درخواست‌ها را بررسی کرده و پاسخ می‌دهند.

    وی با اشاره به اینکه احترام به حقوق شهروندی از ویژگی‌های یک سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می‌رود.

    مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمدبیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

    کاظمی گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

    بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه‌ای کشور دارد.

    معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت درباره سامانه ۱۶۶۶ نیز می گوید : سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ برای ارائه خدمات به مردم و بیمه شدگان به دنبال بخشنامه ریاست جمهوری جهت ایجاد میز خدمت الکترونیکی راه اندازی شده است.

     

    مهندس علی اصغر قائمی با بیان این‌ که ایجاد سامانه ۱۶۶۶ گامی مهم جهت ارائه خدمات یک‌پارچه به بیمه شدگان است، افزود: تمامی بیمه شدگان یا کسانی که متقاضی دریافت خدمات از سازمان بیمه سلامت هستند، دفاتر پیشخوان دولت، پزشکان، موسسات طرف قرارداد، همکاران ستادی و اداره‌های کل استانی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

     

    مهندس قائمی درباره راه‌های ارتباطی با این سامانه توضیح داد: ۶ درگاه اصلی در این سامانه در نظر گرفته شده است، اول درگاه تلفنی ۱۶۶۶ که از طریق شماره‌گیری با خطوط ثابت و همراه قابل دسترسی است. دوم درگاه پیامکی و کد USSD با تلفن همراه است. سوم دسترسی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده از روبات‌ها است که البته در حال حاضر فقط دو پیام‌رسان «بله» و «گپ» در این زمینه همکاری کردند.

     

    معاون سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین امکان ارتباط در پرتال جدید سازمان و استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار موبایلی نیز وجود دارد.

     

    مهندس  قائمی گفت: درگاه رسانه‌های اجتماعی نیز راه ارتباطی دیگر با این سامانه است که این درگاه نظرات کاربران اینترنتی و فضای مجازی در مورد موضوع‌های بیمه‌ای و بیمه سلامت را جمع آوری و مستندسازی می‌کند و برای رسیدگی یا اطلاع به واحدهای مربوطه ارجاع می‌دهد.

     

    معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت درباره خدمات سامانه ۱۶۶۶ نیز اظهار کرد: این خدمات غیرحضوری شامل ۳ بخش نظارت بر شرکای کاری یا اداره‌های کل استانی در صورت انتقاد، پیشنهاد، شکایت یا تقدیر، پیگیری نظارت، خسارت متفرقه یا تایید دارو و اطلاع رسانی ماشینی مثل صدور، تامین، تمدید، المثنی و ابطال دفترچه، خدمات غیرحضوری این سامانه الکترونیکی است.

     

    وی در پایان گفت: اطلاع از وضعیت بیمه یا اعتبارسنجی دفترچه بیمه و همپوشانی و اطلاع از شرکای کاری نظیر دفاتر و نمایندگی‌های بیمه، پزشکان یا موسسات و ارائه مشاوره در حوزه بیمه و درمان از جمله خدمات دیگر این سامانه است.

     

    ابرچسب ها :
    امروز چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • درمانگاه شهدای بسیج گچساران بهره برداری شد
  • مُدیر امور بهره برداری انتقال نیروی برق استان: رشد هشت درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد
  • چهل سال گذشت ، چه زود و اینک ماییم و ادامه ، راهشان !
  • صندوق کارآفرینی و امیدکهگیلویه وبویراحمد لوح تقدیر جشنواره شهیدرجایی را کسب کرد
  • شرکت آبفا کهگیلویه وبویراحمد درخشید و لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد
  • آغاز برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس درشرکت نفت گچساران
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: اشتغال پایدار با اجرای مطلوب مشاغل خانگی ایجاد می شود
  • قطع آب آشامیدنی درمناطق حومه ای یاسوج درروزسه شنبه
  • جوانان طبیعت دوست طبیعت کولی کش راپاکسازی کردند
  • تعاونی های کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۲ هزار شغل ایجاد کردند
  • بهره برداری از ۵پروژه آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خدمات دهی اورژانس بیمارستان بعثت گچساران به۴هزار بیمار
  • دستگاههای برتر کهگیلویه وبویراحمد درجشنواره شهید رجایی تقدیر شدند
  • جمعیت هلال احمرکهگیلویه وبویراحمد،دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی
  • خبرنگار ایرنا در گچساران به عنوان بانوی خدمت و خادم رسانه معرفی شد
  • پیام فرمانده انتظامی شهرستان گچساران بمناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس
  • تیم کوهنوردی کارگران کهگیلویه وبویراحمد به قله قاش مستان صعود کرد
  • رئیس اتاق بازرگانی یاسوج انتخاب دکتر علی مندنی پور را به عنوان رئیس کانون وکلای استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تبریک گفت
  • پنجاه و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی/ بررسی مشکلات پرورش دهندگان ماهی قزل آلا/ گزارش تصویری
  • افتتاح ۷۲ خانه هلال در استان کهگیلویه و بویراحمد